måndag, april 19, 2010

LYCKLIG!


Vart ska jag börja? Hela mitt liv har fått en nyvändning. Helt sinnessjukt och jag vågar knappt tro att det är sant. Men jag har fått min DRÖMlägenhet! HEEEELT stört! Jag trodde verkligen inte att jag skulle få den men i torsdags, tror jag, ringde dom från VS-hus och berättade att jag hade fått den. Stod på jobbet och skakade, skrattade och grät, allt på samma gång. Några på jobbet blev också helt till sig :P Galet. Sen blev det att ringa runt och kläcka nyheten. Åh, det var en sån jävla skön känsla! Och idag var jag och skrev kontrakt, så nu är den MIN. Min egna lägenhet. Det är så stort, känns som det är första gången jag flyttar hemifrån :P För mig kanske det egentligen är det, för allt känns verkligen SÅ rätt den här gången. En underbar lägenhet mitt i stan, granne med bmb, det gillas starkt. Så nu blir det shopping, shopping, shopping. Skönt att köpa nya fräscha saker, och få göra den precis som jag vill ha den. Åh, detta är en dröm, jag lovar! :P

Nåväl. Idag mötte jag upp Amanda och Stålis på stan runt 9. Dom följde med mig när jag skulle skriva kontrakt. Sen efteråt firade vi med kaffe i solen, mys. Brände faktiskt på rätt bra :) Satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi bestämde även att vi skulle ha ett litet firande av mig på söndag, damfirande. Sen blir det ju ett ordentlig firande i mitt plaza sen ;)
Runt 11 vinkade jag av Bäcklund vid stationen för hon skulle upp på lektion i Stockholm. Sen promenerade jag tillbaka till jobbet och käkade en god sallad till lunch. Har ju förövrigt blivit vegetarian på äldre dar. Haha, trodde aldrig jag skulle försöka mig på det, men det känns faktiskt bra. Har för ett tag tillbaka haft en känsla av att köttet typ sväller i munnen och det knappt går att svälja. En äcklig känsla som jag gärna kan avstå ifrån. Så nu blir det bönor, sallad, qourn, couscous, you name it. Ska bara bli väldigt intressant att se hur det går för mig att laga ihop god, vegetarisk mat solo. Tur att jag har en rutinerad Bäcklund till sambo ;)

Så ja mina vänner, man kan säga att livet leker. Imorgon blir det grillning på Framnäs, vi kör en favorit i repris med fröken Fuentes och diverse härligt folk :) I helgen ska vi ut och äta med jobbet, "Vårfesten". PÅ! Sen ska jag träffa Sanna & co. Kommer bli en grym utgång :D Fyller 21 på torsdag så det blir kanske lite mys med la familia då :)

Nej, nu ska jag kolla möbler. Crea diem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar